Архів сайту www.orthodox.pl.ua | ������������������
Про свободу і подвиг2012-07-02 Ми звикли думати про свободу у двох площинах – суспільній, політичній, і в площині взаємних відносин, і визначати свободу як наше право робити так, як нам хочеться. Але якщо подумати про значення слова свобода у різних мовах, то відкривається цілий світ зовсім інших і більш багатих понять, які можна поставити поруч із поняттям послуху. Великою мірою знов-таки поняття свободи і послуху протиставляємо одне одному: ти або слухаєш – або свободний. Насправді ж між ними є органічний і дуже важливий зв’язок. Тому хочу розглянути слово “свобода” з позицій різних мов; це розкриє нам дуже важливі глибини. |
Повчання про те, якими засобами відкривається потворність гріховного стану душі2012-07-04 Коли ти сидиш у перукаря і стрижеш волосся, то, взявши дзеркало, з пильною увагою розглядаєш свою зачіску, запитуєш тих, хто поруч і того, хто стриг, чи добре лежить у тебе волосся на голові. Будучи старим, часто не соромишся до нестями віддаватися юнацьким мріям. А того, що наша душа не лише потворна, а навіть звіроподібна і мала славу сцилли або химери, про яку згадується в язичницьких байках, зовсім не відчуваємо. Хоча і тут є духовне дзеркало, котре показує не лише потворність, але навіть, якщо захочемо, перетворює її на незрівнянну красу. |
Повчання про те, які плоди приносить любов до Бога2012-07-04 Перший плід є зневажання світу і всього, що в світі. Бог і світ – дві протилежності, і любов до одного проганяє любов до іншого. Хто любить Бога, у тому немає любові до світу, і в кому є любов до світу, у тому вже немає любові до Бога. Як вогонь з водою не можуть бути разом, так само у серці людини не можуть поєднуватися і Божа, і мирська любов. Бог є ревнитель; Він хоче, щоб людина любила Його усім серцем, а не половиною: “Полюби Господа Бога твого всім серцем твоїм”(Мф. 22, 37). |
Повчання про те, які плоди приносить любов до Бога2012-07-17 Істинним християнином є той, хто щиро перед Богом і Ангелами Його сповідав, що відрікся від диявола і усіх його діл і дав обіцянку служити Христу Господу, виконуючи усі святі заповіді Його, і таким чином сподобився таємниче прийняти сокровенну благодать Божу. Щойно хтось отримає благодать, одразу ж відвертається від плотських прагнень, починає ненавидіти мирські похоті і благодаттю Божою стає недієвим і мертвим для них. Через що божественні заповіді Христові виконує з радістю і старанням, а до будь-якої пристрасті плотської, чи до стяжання, чи до честі і слави не лежить вже в нього душа, ніби він знаходиться поза тілом і не в світі, як говорив Господь: “Ви не від світу” (Ін. 15, 19). |
Гріх осуду2012-07-17 У наш час, коли так примножилися спокуси, потрібно особливо слідкувати за собою, не звертаючи уваги на життя і діла ближніх і не осуджуючи тих, хто спокушається: тому що згубна дія спокуси швидко переходить від поневолених спокусою до того, хто осуджує їх. |