Архів сайту www.orthodox.pl.ua | ������������������
Повчання “Про незбагненні шляхи Промислу Божого”2012-09-10 Якщо блаженний Павло багато терпів, а нікого немає більшого за нього, то як можна, щоб інші люди не потребували цієї допомоги? Якщо ж деякі не врозумилися такими скорботами, то вже не через провину того, Хто послав покарання, а по власній недбалості. Якщо б не було застосовано щодо них лікування, то можна було б подумати, що вони загинули через відсутність уваги до них, а тепер зроблено чимало для того, щоб ні в чому не звинувачувати лікаря, а лише самих хворих і їхню неуважність. Хоча деякі, котрі жили чесно до спокус, впали після того, як зазнали їх; інші, котрі віддалися різноманітним порокам, не відчули ніяких нещасть, а інші з перших днів життя і до останнього подиху терпіли незчисленні нещастя, – то нічим таким ми не повинні бентежитися і впадати у відчай. |
Хто наш і хто не наш2012-09-10 Хто вірує і сповідує, що Бог, єдиний по природі і троїчний в особах (іпостасях) – Отець, Син і Дух Святий і, що ці Три є не іменами однієї й тієї ж особи і не назвами різних дій однієї особи, але три Особи єдиного Божества, – той наш. Хто вірує і сповідує, що цей триіпостасний Бог вседосконалий, добровільно, без будь-якої внутрішньої і зовнішньої необхідності за шість днів одним словом Своїм сотворив світ цей, не зливаючись із ним, але перебуваючи у Собі цілим і незмінним, хоч Він і всюдисущий і все наповнює, той – наш. |
Повчання “Про подружню любов і однодушність у сімейному житті”2012-09-16 Роздумуючи про користь скорбот, улюблені, будемо благодушно переносити усе, що трапляється з нами. Навчімося бути тихими і лагідними до усіх взагалі, а особливо до того з ким ти перебуваєш у шлюбі. Справедливо, чи несправедливо вони будуть засуджувати нас, не звертаймо занадто багато уваги нате, а більше піклуймося про єдине, щоб усунути причини негараздів і у домі вашому зберегти глибокий мир, щоб і дружина линула до чоловіка свого і чоловік від зовнішніх тривог і бур міг вдаватися до неї, мов до пристановища, і знаходити всіляку розраду. |
Вечірня молитва2012-09-16 Більшість із нас входить у ніч спокою; ми відкладемо денний тягар, втому, тривоги, напруження, заклопотаність. Ми відкладемо усе це на порозі ночі і увійдемо у забуття. У цьому забутті ми беззахисні; протягом цих нічних годин Один Господь може покрити нас Своїм крилом. Він у силах захистити наші серця проти того, що може піднятися із наших ще не очищених, не просвічених, не освячених глибин. Він у силі захистити наші думки, наші сновидіння, спасти наші тіла. |
Всеславне славимо різдво Твоє2012-09-20 “Величаємо Тебе, Пресвятая Діво, і шануємо святих Твоїх родителів, і всеславне славимо різдво Твоє”. Цим величальним співом ми прославляємо Божу Матір і день Її різдва – 21 вересня. Кожне Богородичне свято – це велика радість, радість перш за все від того, що світ має цю святішу Особу; радість від того, що через Божу Матір наша рідна земля, така близька і грішна, відгукнулася на поклик небес, і небо зійшло на землю; радість від того, що вустами Божої Матері людство відповіло Богу послухом, вірою і відданістю, і Господь став Людиною. Кожне свято Божої Матері – це радість про Господа, радість і в тому, що у нас є Скоропослушниця і Подателька радості. |
Повчання про відмінність між мудрістю духовною і мудрістю плотською2012-09-24 Плотська мудрість полягає в тому, щоб збагатити свій розум різною інформацією, яка б дала людині можливість говорити про все видиме нами красномовно і розумно, так, щоб інші, слухаючи таку людину, дивувалися його розуму і начитаності. Тоді ж як мудрість духовна виявляється не в словах, а в ділах і чистій совісті, а тому істинно мудрим слід назвати не того, хто вміє добре говорити про все, а того, хто має чисту і спокійну совість. |
Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста Господнього2012-09-26 Хрест існував уже в давніх народів, в єгиптян, фінікійців, асирійців ще до народження Ісуса Христа і кара смерті на хресті вже в ті часи існувала. Від тих народів хрест і кару смерті на хресті перейняли римляни, і коли вони в 63-ому році, перед народженням Христа, завоювали Палестину, то принесли з собою хрест і спосіб карати смертю на хресті різних злочинців-чужинців, але не римлян. У Палестині в той час злочинців карали каменуванням, але для Ісуса Христа єврейський парламент – Синедріон – обрав ганебний спосіб смерті, тобто не каменування, а розп'яття на хресті, щоб таким чином якнайбільше зневажити особу Ісуса Христа, зачисляючи Його до найбільших злочинців. |