Митрополит

Біографія митрополита Полтавського і Кременчуцького Федора (Бубнюка)

Храми єпархії

Храм Святого Архістратига Божого Михаїла в с.Петрівка

Свято-Миколаївський кафедральний собор м. Кременчука

Церква Покрови Пресвятої Богородиці у Полтаві

Список парафій Полтавської єпархії

Архів

2024-03

2024-02

2024-01

2023-12

2023-11

2023-10

2023-09

2023-08

2023-07

2023-06

2023-05

2023-04

2023-03

2023-02

2023-01

2022-12

2022-11

2022-10

2022-09

2022-08

2022-07

2022-06

2022-04

2022-02

2022-01

2021-12

2021-11

2021-10

2021-09

2021-08

2021-07

2021-06

2021-05

2021-02

2021-01

2020-12

2020-11

2020-10

2020-09

2020-08

2020-07

2020-06

2020-04

2020-03

2020-02

2020-01

2019-12

2019-11

2019-10

2019-08

2019-07

2019-06

2019-05

2019-04

2019-03

2019-02

2019-01

2018-12

2018-11

2018-10

2018-09

2018-08

2018-07

2018-06

2018-05

2018-04

2018-03

2018-02

2018-01

2017-12

2017-11

2017-10

2017-09

2017-08

2017-07

2017-06

2017-05

2017-04

2017-03

2017-02

2017-01

2016-12

2016-11

2016-10

2016-09

2016-08

2016-07

2016-06

2016-05

2016-04

2016-03

2016-02

2016-01

2015-12

2015-11

2015-10

2015-09

2015-07

2014-12

2014-11

2014-10

2014-09

2014-08

2014-07

2014-06

2014-05

Православний календар

Березень 2024
Пн   4 11 18 25  
Вт   5 12 19 26  
Ср   6 13 20 27  
Чт   7 14 21 28  
Пт 1 8 15 22 29  
Сб 2 9 16 23 30  
Нд 3 10 17 24 31  
Паломницький центр ім. преп. Паїсія Величковського Духовно-культурний центр

Повчання про те, у чому істинне благо

Златоуст

2012-12-10

Ублажати людей за ситість, за багаті страви і за тривалий сон – це не що інше, як ставитися до них, як до безсловесних тварин, тому що і їхнє щастя полягає в цьому. А краще сказати: це – зло і для безсловесних тварин. Дійсно, багато віслюків, коней загинули через те що жили у неробстві і віддавалися обжерливості. Якщо ж це шкідливо для безсловесних тварин, у яких уся чеснота полягає у доброму стані тіла, то невже ми у цьому вбачатимемо чесноту для людей, уся сутність яких полягає у шляхетності душі, і невже ми не посоромимося неба і споріднених з нами ангелів? Невже ти не червонієш від сорому навіть перед самою природою тіла і його душею? У нас не так, як в безсловесних тварин, Бог утворив тіло, але так як належало утворити те, що повинне служити розумній і безсмертній душі. Чому для всіх безсловесних Бог сотворив очі, що схиляються донизу, даючи ж їх тобі, помістив у голові, мовби в акрополі? Чи не тому, що у тих немає нічого спільного з небом, а тобі і Богом і природою з самого початку встановлений закон споглядати більш за все те, що знаходиться вгорі? Чому у тебе Він сотворив тіло, котре має пряму поставу, а у них – нахилене донизу? Чи не з тієї ж знову-таки причини, навіть і через самий твій образ навчаючи тебе нічого не мати спільного з землею і не бути відданим теперішнім речам? Тому не зраджуймо нашому шляхетному походженню і не впадемо до низького походження тварин, щоб і про нас не сказало Писання: “Так людина, будучи в честі, не розуміє, що вона зрівнялася з тваринами і уподібнюється їм” (Пс. 48, 21). Визначати щасливість життя на основі розкоші, багатства і теперішніх речей властиво не людям, котрі звертають увагу на свою власну шляхетність, але людям, які стали кіньми і віслюками.

Нехай же нікого із подібних не буде тут, у святому храмі, і серед духовних жителів у благочестивому зібранні. Ми для того і насолоджуємося слуханням Божественного слова, щоб, обсікаючи словом, мовби серпом, хвороби душі, що уподібнилися лісу, стали б вони плодоносними деревами і принесли плід вчасно. Плід, який збирається у царську житницю, плід, який приносить славу Владиці і Виноградарю душ наших і нам дає життя безсмертне, яке нехай усі ми досягнемо благодаттю і чоловіколюбством Господа нашого Ісуса Христа, з Яким Отцю зі Святим Духом слава, і держава, і честь на віки віків. Амінь.


Святитель Іоан Золотоустий.

Повернутися в розділ